X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Web Analizi Nedir?

Web analizi, web kullanımını kavramak ve optimize etmek için web verilerinin ölçülmesi, toplanması , analizi ve raporlanması anlamına gelir .Web analizi yalnızca web trafiğini ölçmek için bir süreç değildir, aynı zamanda iş ve pazar araştırması için bir araç olarak kullanılabilir ve web sitesinin etkinliğini değerlendirip iyileştirebilir . Web analizi uygulamaları, şirketlerin geleneksel basılı veya yayın amaçlı reklam kampanyalarının sonuçlarını ölçmesine de yardımcı olabilir. Yeni bir reklam kampanyası başlattıktan sonra bir web sitesine gelen trafiğin nasıl değiştiğini tahmin etmek için kullanılabilir. Web analizi, bir web sitesini ziyaret edenlerin sayısı ve sayfa görüntülemelerinin sayısı hakkında bilgi sağlar. Pazar araştırması için yararlı olan trafik ve popülerlik eğilimlerini ölçmeye yardımcı olur.

Web Analizi Önemi Nedir?

Web sitesi analizi, web sitesi misafirleri için daha iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturmak amacıyla kullanılabilecek içgörüler ve veriler sağlar.

Müşteri davranışını anlamak, bir web sitesini temel dönüşüm ölçümleri için optimize etmenin de anahtarıdır.

Örneğin, web analizi size web sitenizdeki en popüler sayfaları ve satın almanın en popüler yollarını gösterecektir.

Web sitesi analitiği ile, gelecekteki çabalarınıza bilgi sağlamaya yardımcı olmak için çevrimiçi pazarlama kampanyalarınızın etkinliğini de doğru bir şekilde izleyebilirsiniz.

1.Trafiği takip etmek için doğru verilere erişim sağlanır.

Web Analitiği tamamen veri ve raporlama verileriyle ilgilidir, ancak tüm veriler yararlı değildir. Google Analytics, gizli eğilimleri ve içgörüleri keşfetmek için kullanılabilecek değerli veriler sağlar, bu nedenle bir işletme için çok önemlidir.

Ancak, ilgisiz veriler filtrelenmezse bu veriler tek başına bir işletmeyi yanıltabilir. Google Analytics filtresi, verilerin iyileştirilmesine yardımcı olur ve size işletmeniz için önemli ve alakalı veriler sağlar.

2.Web sitenizin kitlesi belirlenir.

Ziyaretçilerine iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamayan bir web sitesi, onu kullanarak iş almayı düşünemez. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için bir web sitesi hedef kitlesini, kullandıkları cihazları, konuştukları dili vb. anlamanız gereklidir.

Web Analizi, bu verileri raporlarıyla işletmeye sağlar ve böylece hedef kitlelerini anlamalarına ve web sitesini ziyaret ettiklerinde kullanıcı deneyimlerini iyileştirmek için stratejiler geliştirmelerine yardımcı olur.

3.Yatırım gelirini anlarsınız.

Web Analizi, sosyal medya kampanyalarının, e-posta kampanyalarının, reklam kampanyalarının vb. performansını izleyerek yatırım getirisinin bilinmesine yardımcı olur.

Bu, kampanyaların ve kampanyalar için kullanılan kaynak ve araçların performansının anlaşılmasına yardımcı olur. Bu verileri kullanarak, kampanyalardan yatırım getirisini öğrenebilir ve iyileştirmek için onları optimize edebiliriz.

4.Site içi SEO'nun gelişmesine yardımcı olur.

Web Analizini kullanmanın bir diğer önemli faydası, site için SEO'nun iyileştirilmesine yardımcı olmasıdır. Yavaş yükleme, tarayıcı veya işletim sistemi sorunları gibi sorunları tanımlamaya yardımcı olur.

Web sitenizin hemen çıkma oranları, açılış sayfası raporu, çıkış sayfası raporu vb. ölçümler de sayfaların kalitesini ölçmek için kullanılabilir.

5.Sorunlu noktaları belirleyebilirsiniz.

Harika bir kullanıcı deneyimi sağlama söz konusu olduğunda, web sitesinin tüm sorunlu alanları düzeltilmelidir ve Web Analizi, bir işletmenin bunları tanımlamasına yardım eder.

Çıkış sayfası raporları, site hızı raporu, cihaz, tarayıcı ve işletim sistemi raporu vb. raporlar... Bu raporlar, web sitesinin sorunlu alanını tanımlamaya yardımcı olur ve böylece web sitenizi ziyaret eden misafirler, kullanıcı deneyimini iyileştirmek için bunları düzeltmeye yardımcı olur.

6.Veri Raporlayabilirsiniz.

Kullanılmadan önce verilerin iyileştirilmesi ve optimizasyonu gereklidir . Web Analizini kullanarak, bir işletme yalnızca verileri iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda bu verilerin görsel temsiline de yardımcı olur, böylece kolayca anlaşılabilir.

Web Analizi Avantajları Nelerdir?

  • Web siteniz üzerindeki SEO çalışmalarını takip edebilir, anahtar kelimelerinizin işe yarayıp yaramadığını analiz edebilirsiniz.
  • Şayet bir e-ticaret sitesiyseniz, web sitenizin zayıf noktalarını öğrenebilir ve bu alanları geliştirecek çalışmalarda bulunabilirsiniz.
  • Web sitenizin güçlü taraflarını çözümleyebilir, geliştirilmesi gereken sayfa ya da alanları da raporlayarak iyileştirme imkanına sahip olursunuz.
  • Web sitenize gelen ziyaretçi sayısını görebilir, hedef kitle analizi yaparak bu analize uygun güncellemeler yapabilirsiniz.
  • Analiz üzerinden reklam kampanyalarınızın başarısını ölçümleyebilirsiniz.
  • Sitenize gelen ziyaretçilerin hemen çıkma oranlarını, sitede geçirdikleri ortalama süreleri ve hangi sayfalarda gezindiklerini net bir şekilde görebilirsiniz.

Web Analizi hakkında detaylı bilgiler için EMAY Medya ekibimizle iletişime geçiniz.


Hosting Billing System by WISECP
Top