X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Dijital Markalaşma

AnasayfaYazılarDijital Markalaşma

Markalar İçin Dijitalin Önemi
Markaya büyük avantaj sağlayan teknolojik gelişmenin hayatımızın tam ortasında olduğu söylenebilir. Markaların sürdürülebilir ve sürekli güncellenen dijital platformlara ayak uydurması zor olsa da dijital markalaşma konusunda artan bir farkındalık söz konusudur. Dijital markalaşma: Bir şirket, kurum, marka veya bireysel çalışanın kimliğinin ifşa edilmesi ve dijital ortamda şeffaf bir şekilde kendini tanıtması önemli bir konudur.

Dijitalde Markalaşma Nedir?
Dijital markalaşma en kısa ve öz haliyle markaların kendilerini ifade etmek için geliştirip sergiledikleri çalışmalardır. Bunlar arasında web tasarımı, uygulama uygulamaları, girişim fikirleri, sosyal medya içerik planlama ve tasarımı, egzersiz araştırması ve kampanyaları ve daha birçok ayrıntı yer alır. Dijital markalaşma aynı zamanda markanın misyonu, vizyonu, değerleri, ürünleri ve hizmetleriyle de ortaya çıkar. Markanın hedef kitlesine ve potansiyel müşterilerine çok şey gösterir.Bunun nedeni ise kullanıcının markaya olan talebi ile ilgilidir. Nihai tüketiciler artık sadece ürün ve hizmet satın almakla ilgilenmiyor. Temel talepleri markalarla bağlantı kurmak, kendilerinden bir parça bulmak, satış sonrası destek almak ve marka değerinin küresel faydalarını görmek.

Dijital Markalaşma Nasıl Sağlanabilir?
Farklı ilgi alanlarına, farklı yaş ve cinsiyet gruplarına, farklı duygu ve düşüncelere sahip kullanıcıların sosyal medya platformlarına katıldığını hayal edin. Bir düşünün, markalar için kendilerini ifade etmenin en karlı yolu dijital kimliktir. Kullanıcılarınızda marka sadakati oluşturabilmek ve onları o markanın savunucuları haline getirebilmek önemlidir. Bunun için öncelikle hedef kitlenin belirlenmesi ve bu hedef kitleye uygun dilin seçilmesi gerekmektedir. Hedef kitleye kabul duygusu verilmelidir. Büyük markaların pazarlama stratejilerine bakacak olursak mesela; Netflix içerik kalitesiyle hedef kitlesine ulaşabilen büyük bir yayın platformu ama dijital platformda hedef kitlesiyle samimi ve sıcak sözlerle bağ kuruyor. .kullanıcının el alışkanlıklarını ve momentumunu elde etmek için. beğen, yorum yap, paylaş vb. Takipçilerinin hep böyle bir butonunun olmasının sebebi markayı satın almış olmasıdır. Güncel ve dijital gündemleri titizlikle takip eden kullanıcıların ilgisini çekecek bir yaklaşım izlemelisiniz. Olumlu duygular uyandırmak ve güven oluşturmak, dijital markalaşmanın ilk adımıdır. Duygular ve düşünceler, kullanıcıları satın alma yapmaya motive eden şeydir. Aynı ürün farklı markalar altında bulunabilir ancak belirli bir markadan satın alan kullanıcılar duygusal olarak karar adımını verirler.

Kullanıcılarla İletişim Kurmanın Faydaları
Hedef kitleniz ve müşteri zinciriniz ile doğrudan bire bir iletişim en karlı yöntemdir. Kişisel iletişim kullanıcılara kendilerini özel hissettirir. Bir derdiniz veya sorununuz olduğunda güvenli bir yerde olduğunuzu hissettiriyor. Her markanın kriz dönemleri oluyor. Krizin üstesinden gelmek ve müşteri tabanımızı etkileyen krizi sakince çözmek önemlidir. Krizi çözülebilir bulan kullanıcılar, bu deneyimin ardından sizi kalıcı bir müşteri haline getirebilir.


Hosting Billing System by WISECP
Top