X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Kurumsal Kimlik Tasarımı

AnasayfaYazılarWeb TasarımıKurumsal Kimlik Tasarımı

Kurumsal Kimlik Tasarımı

Kurumsal kimlik, marka kimliği ve marka imajı terimleri sıklıkla birbiriyle değiştirilir, ancak aslında birbirinden farklıdır.

  • Kurumsal kimlik, algıyı şekillendiren iç faaliyetlerle ilgilidir.
  • Marka kimliği, bir kuruluşun izleyicileri tarafından nasıl algılanmak istediğidir.
  • Marka izlenimi, tüketicilerin sahip olduğu dış algılardır.

Üçü de birbiriyle ilgilidir, fakat markanızı oluştururken her biri ayrı ayrı düşünülmelidir. Her şey kurumsal kimlikle başlar.

Kurumsal Kimlik Tasarımı Nedir?

Kurumsal kültürünüzden çok daha fazlası, "Biz kimiz?" sorusuna yanıt vermelidir. Kurumsal kimlik, bir şirketin hedef kitlesinden iyi bir algı elde etmek için yaptığı eylemdir. Kurumsal tasarım, kurumsal iletişim ve kurumsal davranış yoluyla elde edilir.

Kurumsal Tasarım

Kurumsal tasarım, şirketinizi eşsiz kılan ve rekabette öne çıkan marka varlıklarını içerir. Bir markanın kurumsal kimlik tasarımı, logosuna, adına, stil kılavuzuna, sloganına, renk paletine, tipografisine, üniformalarına, binalarına, kartvizitlerine ve daha fazlasına görsel olarak yansıtılır. Kurumsal kimliğin sürdürülmesi, çalışanların takip etmesi için bir marka kılavuzu oluşturarak yönetilebilir.

Marka Kimliği

Marka kimliği, bir kuruluşun hedef kitlesi tarafından nasıl algılanmak istediğidir. Müşterilerinizin şirket markasından aldığı mesajdır. Bu mesajı sürdürmek, marka tutarlılığı açısından önemlidir, böylece hedef pazarınız her zaman markanızı tanıyacak ve marka güvenirliğini koruyacaktır. Şirketin ortak sürücüsünde eski logolar dolaştığında marka kimliğini korumak rahatsız edici olabilir. Aktüel logoları ve pazarlama materyallerini korumanın bir yolu,  tüm pazarlama malzemelerinizi uyumlu ve tutarlı tutmak için bir dijital varlık yönetimi çözümü kullanmaktır.

Marka İmajı

Marka imajı veya kurumsal imaj, tüketiciler tarafından sahip olunan mevcut dış algıdır. Müşterilerinizin veya potansiyel hedeflerinizin markanız ve bir uzantısı olarak ürün veya hizmetiniz hakkında sahip olduğu genel ilişkiler ve inançlardır. Kurumsal imaj, tüketicilerin markanız hakkında kafalarında çeşitli farklı kaynaklardan edindikleri genel görünümü kapsar.

Kurumsal Kimlik Tasarımının Önemi 

Etkili kurumsal kimlikler, insanların markanız ve ürünleri veya hizmetleri hakkındaki duygularını şekillendirmede hayati öneme sahiptir ve aracıdır. Günümüzün rekabet pazarında, bir kurumsal kimlik kılavuzu, marka stil kılavuzu, ilkeler ve ses tonu oluşturmak her büyüklükte, görevde ve amaçta kuruluş için hayati önem taşımaktadır. Bunun dört nedeni şunlardır;

  1. Uyumluluk: Tutarlı bir kurumsal marka kimliği oluşturmak, kuruluştaki herkesin müşterilerle, paydaşlarla ve potansiyel müşterilerle her etkileşime girdiğinde onu aynı şekilde temsil etmesini sağlar.
  2. Uzmanlık: Kurumsal kimlik, markanızı sektörünüzde güvenilirlik yaratır ve uzman olarak yansıtılmanıza yardımcı olur.
  3. Güvenilirlik: Dikkatle hazırlanmış ve geliştirilmiş bir kurumsal kimlik, markanızın görsel sunumunu e-posta, sosyal medya gibi bütün kanallarda standartlaştırmanıza yardımcı olur.
  4. Yetki: Etkili bir kurumsal kimlik sizi rekabetten ayırır ve markanızı tasarım, iletişim ve eylem yoluyla kolayca tanınır hale getirir.

EMAY ekibimizden kurumsal kimlik tasarımı hizmetini profesyonel bir şekilde almak için ekibimizle iletişime geçiniz. 


Hosting Billing System by WISECP
Top