X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Google Reklam Modelleri

AnasayfaYazılarDijital Reklam AjansıGoogle Reklam Modelleri

Reklamlara göre; hedef kişilerle tanışmak, sıralamaları yükseltmek, görünürlüğü artırmak ve dönüşümleri artırmak için kullanılan etkili kanallardır.Öte yandan Google'ın reklam modeli, bu amaçlara yönelik çeşitli reklam modelleri sunar.Kampanya yürütme imkanı sunar. Google Ads, Google'ın bu hedeflere ulaşmak isteyen kullanıcılara sunduğu reklam platformudur. Google Ads, çeşitli kampanya seçenekleri ile birlikte ihtiyacınız olan birçok reklam modelini bünyesinde barındırmaktadır. Bu araç ile hedef kitlenize kolayca ulaşabilir ve görmelerini istediğiniz reklamları onlara gösterebilirsiniz. Bu yazının devamında Google'ın reklamcılık modelini keşfederek çalışmalarınızı hedeflerinizle uyumlu hale getirebilirsiniz.

1. Arama Ağı Reklamları

En bilinen reklam türü olan arama reklamları, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP'ler) ve sekmelerde kullanıcıların karşısına çıkar. Kullanıcılar Google'da arama yaptıklarında, yanlarında "reklam" son ekine sahip arama ağı reklamlarını görecekler ve bu onlara hedef kitlelerine yalnızca metinle ulaşma seçeneği sunacaktır. Google, reklam yerleşimlerini markaların farklı teklif stratejilerine ve reklam kalitesi puanlarına dayandırır. Ayrıca, açılış sayfası deneyimi ve kullanıcı arama amacı gibi birçok faktör reklam sıralamasını etkiler. Arama reklamlarını sayfanın üstünde ve altında, haritalarda, alışverişte ve uygulamalarda görebilirsiniz. Bir kullanıcı 'çiçekler' için arama yaptığında, ilgili anahtar kelimeleri içeren web sitelerinin reklamları, arama sonuçları sayfasının ilk ve son satırlarında görüntülenir. Arama terimi "Pelin çiçeği" olarak değiştirilirse, arama sonuçları sayfasında görüntülenen reklamların değişeceğini lütfen unutmayın. Reklamınızın arama sonuçları sayfasında hedeflediği anahtar kelimeler, reklamınızın web sitenizle ne kadar iyi eşleştiği ve teklif değişiklikleri gibi metrikler, reklamınızın Google'daki konumunu belirler.

Arama Ağı Reklam Türleri Nelerdir?

1.Dinamik Arama Ağı Reklamları
Dinamik Arama Ağı Reklamları, hedef kitlenize ulaşmanızı kolaylaştıran verimli bir reklam türüdür. Bu reklamcılık modeli, işin çoğunu Google'a bırakıyor. Google ilgili web sitelerini tarar, hedef anahtar kelimeler için sıralar ve bu kelimelere dayalı reklamlar oluşturur. Kadın ayakkabıları içeren bir web siteniz olduğunu varsayalım. Bir kullanıcı "kadın ayakkabıları" için arama yaparsa, "kadın ayakkabıları - marka adı" gibi bir şey görür. Dinamik Arama Ağı Reklamları sayesinde bu tür reklamlar otomatik olarak görünür. Özellikle büyük e-ticaret ve hizmet siteleri için oldukça kullanışlı bir reklam yöntemidir.

2. Metin Reklamları
Kullanıcıların sadece metin kullanarak kullanıcılarla etkileşime geçmesini sağlayan metin reklamlar, en temel reklam modelidir. Bu reklam modeli ile reklamlarınız doğrudan arama sonuçları sayfasına yerleştirilir. Sayfanın üst kısmındaki reklamlar, Google tarafından belirlenen standartlar için en iyisidir. Yanında "Reklamlar" bulunan metin reklamlar, hedef kitlenizi çekmek için kullanabileceğiniz en ideal reklam türlerinden biridir.

3. Duyarlı Arama Ağı Reklamları
Duyarlı Arama Ağı Reklamları, Google'ın reklamverenlerin kullanımına sunduğu otomatik özellikleri içeren bir teklif türüdür. Google, en etkili reklamı bulmak için farklı kombinasyonları deneyecektir. 4 eğitici metinle birlikte sağladığımız 15 başlık, amacınız için en fazla dönüşümü sağlayacak ve kullanıcılarınızın göreceği reklam modelini belirleyecektir. Duyarlı Arama Ağı Reklamları, reklamverenler için oldukça etkili bir reklam biçimidir ve kullanıldığında reklam performansını artırır.

4. Sadece Telefon Araması Üreten Reklamlar
Yalnızca telefon araması üreten reklam türü, kullanıcıları telefon araması yapmaya teşvik etmek için tasarlanmış bir reklam modelidir. Bu reklam modeli sayesinde kullanıcılar doğrudan telefon numaranızı görebilirler ve tıklandıklarında web siteniz yerine telefon arama bölümüne yönlendirilirler. Yalnızca mobil cihazlara yönelik bu reklam türü, belirli konumlarda faaliyet gösteren işletmeler için idealdir.

2. Görüntülü Reklam Ağı (GDN)
Görüntülü Reklam Ağı, kullanıcıların dikkatini çekmek ve Google'ın reklamcılık modelleri arasındaki etkileşimi artırmak için kullanılan etkili bir reklamcılık modelidir. Markanız için talep oluşturmak ve fırsatlar yaratmak için ideal reklam yöntemidir. Bu reklam modeli sayesinde sadece arama sonuçları sayfasında değil birçok yönden hedef kitlenizin önünde olabilirsiniz. Reklamlar, YouTube ve Gmail gibi Google sözleşmeli sitelerinde görünebilir. Görüntülü modellerin avantajlarından biri de hedef kitle filtreleme yeteneklerinin çok detaylı olmasıdır. Bu reklam modeli ile hedef kitlenize ulaşma olasılığınız daha yüksektir. Görüntülü reklamların resimli reklam olduğu yanılgısı vardır ancak bu reklam türü için farklı modeller mevcuttur.

Görüntü Reklam Ağı Türleri Nelerdir?
1. Etkileşim Reklamları
Etkileşim reklamı, statik banner mantığıyla çalışan ancak daha çeşitli içerikler barındıran bir reklam türüdür. Bu tür reklamlarda kullanıcı etkileşimi daha aktif rol oynamaktadır. Zengin medya içerikli reklamlar, videolar, GIF'ler, animasyonlar ve sesler gibi özelliklerle kullanıcının dikkatini çekme olasılığı yüksektir.

2. Metin Reklamlar
Metin reklamlar, diğer web sitelerinde görüntülü reklamlar olarak görünebilir. Bu tür reklam, metin arama reklamlarıyla aynı işlevi görür. Avantajı, diğer görüntülü reklam modellerine göre daha ucuz bir reklam modeli olmasıdır. Dezavantajı, kullanıcıların dikkatini çekmede diğer türlere göre daha az etkili olan bir reklam türüdür.

3. Gmail Reklamları
Görüntülü Reklam Ağı'ndaki Gmail reklamları, alakalı kullanıcılara mesajlar yoluyla ulaşmanız için size ayrıntılı ve gelişmiş hedefleme seçenekleri sunar. Posta kutusu sekmelerinin üzerine yerleştirilebilen Gmail reklamları, kullanıcıları tıklamaya teşvik edecek şekilde tasarlanmıştır. Görüntülenen reklamı tıklayan kullanıcılar, genişletilmiş reklam mesajını görecek ve iyi yapılandırılmış bir Gmail reklamcılık stratejisi, kullanıcının dönüşüm gerçekleştirmesine yardımcı olacaktır.

4. Resim Reklamlar
Kullanıcı etkileşimini etkili bir şekilde yönlendiren resim reklamlar, marka bilinirliğini artırmada da etkilidir. Banner adı verilen statik resim reklamlar, daha yüksek trafik düzeyleri elde etmek için hedef kitlenizin önünde tekrar tekrar gösterilebilir.

Görüntülü Reklam Ağı Hedefleme Türleri Nelerdir?

1.Anahtar Kelime Hedefleme
Anahtar kelime hedefleme seçenekleri, reklamlarınızın, reklam verenler tarafından hedeflenen anahtar kelimelerle ilgili web sitelerinde görünmesini sağlar. "Kırmızı elbise" anahtar kelimesinin hedeflendiğini varsayalım. Bu reklam, kırmızı elbiseler hakkında içerik yayınlayan moda sitelerinde görünebilir. Bu, reklamlarımızla ilgili olabilecek içeriği hedefleyen bir reklam türüdür. Benzer şekilde konu hedefleme seçeneği ile kullanıcıların kırmızı elbiselerle ilgilendikleri sayfalara reklam verebilirsiniz. Bu reklam türünün avantajı, reklamlarınızın seçtiğiniz anahtar kelimelerle karşılaşan kullanıcılara gösterilmesidir.

2. İlgi Alanı Hedefleme
Google, kullanıcı davranışını analiz etme ve bu davranıştan veri çıkarma konusunda mükemmel bir iş çıkarıyor. Google'ın her kullanıcı için davranışsal eğilimleri vardır. Bu bilgiler reklam verenler için çok faydalıdır. İlgi alanı hedefleme seçenekleri, reklamlarınızı, reklamlarınızla ilgilenebilecek kişilerin önünde göstermenize olanak tanır. Diyelim ki organik ürünler satan bir markanız var. Bu markayı tanıtmanın temel amacı, sağlıklı yaşama ilgi duyan insanlarla tanışmak. Bu, İlgi alanı hedefleme türüyle mümkündür. Bu seçeneği belirlerseniz Google, verilerinizi daha önce sağlıklı bir yaşam tarzı sergilemiş olan kullanıcılara reklam göstermek için kullanır.

3. Yerleşim Hedefleme
Adından da anlaşılacağı gibi, bu tür reklamcılık, ilgili reklamları görüntülemek istediğiniz web sitelerini seçmenize olanak tanır. Öne çıkan videolar ve reklamlar, temel web sitesi yerleşimi hedeflemesine ek olarak yerleşim hedeflemesi de gerçekleştirir. Bu reklam türünün en büyük avantajı, reklamınızla ilgili konumu seçebilmenizdir. Bu, reklamınızla ilgilenen kişilere ulaşmanızı sağlar. Diyelim ki spor malzemeleri satan bir markanız var. Yerleşim hedefleme seçenekleri, reklamverenlerin reklamlarını çeşitli fitness sitelerine yerleştirmesine olanak tanır. Doğru kitle segmentasyonu, yerleşim hedefleme türlerini etkili hale getirir.

4. Remarketing (Yeniden Pazarlama)
Kullanıcılar ziyaret ettikleri web sitelerine çerez bırakırlar. Bu tanımlama bilgileri, gelecekte kullanıcıları yeniden hedeflememize olanak tanır. Bir yeniden pazarlama kitlesi oluşturmak, dönüşümler için değerlidir. Bunun nedeni, daha önce iletişim halinde olduğunuz kullanıcıların karşısına çıkmanızın size etkileşim kurmak için bir şans daha vermesidir. Örnek: Bir kullanıcı web sitenizde bir video izledi. Yeniden pazarlama hedefleme seçeneklerimizle, bu kullanıcıya her zaman, her yerde (ortak web sitelerimizde) ulaşabilirsiniz. Bu, yeniden pazarlama kitlelerini çeşitli stratejilere dahil etmek için ideal hedefler haline getirir.

5. Demografik Hedefleme
Bu tür hedefleme, hedef kitlenize cinsiyet, yaş, ebeveynlik durumu gibi seçenekleri kullanarak ulaşmanızı sağlar. Diyelim ki kadınlar için cilt bakım ürünleri satan bir markanız var. Reklamınızla ilgilenebilecek kadınları seçmek için cinsiyet hedefleme seçeneğini kullanabilirsiniz. B Tipi Hedefleme diğer türlere göre daha geniş bir kitleye ulaşabilir ancak dönüşüm oranları diğer türlere göre çok daha düşüktür. Bu nedenle, diğer hedefleme seçenekleriyle birlikte kullanmanızı öneririz.

3. Alışveriş Reklamları
Alışveriş reklamları, Google'ın e-ticaret siteleri için en çok tercih edilen reklam modelidir ve ürünleri doğrudan kullanıcılara sunmanıza olanak tanır. Bu reklam modeli hem satıcılara hem de kullanıcılara fayda sağlar. Satıcı açısından avantajı, reklamda gösterilen ürünlerin potansiyel müşterilere teşhir edilmesidir. Kullanıcılar açısından avantajı, farklı markalara ait farklı ürünleri bir arada görebilmeleridir. Bu, kullanıcıların markaları karşılaştırmasına olanak tanır. Alışveriş reklamları, ürün markasını, fiyatlandırmayı, özellikleri ve görselleri kullanıcılar için kolayca erişilebilir hale getirir.
Alışveriş reklamlarını kullanan reklamverenler, çeşitli stratejiler benimseyerek dönüşüm oranlarını artırabilir. Promosyonlar ve indirimler kullanıcıları çekmeye yardımcı olur. Potansiyel müşteriler, ürünleri karşılaştırma ve daha ucuz olanı satın alma eğilimindedir. İyi tasarlanmış bir reklam modeli sayesinde alışveriş reklamları performans açısından verimli bir kanal olabilir.

4. Video Reklamları
Video reklamlar, alakalı kitlelere ulaşmak için en etkili reklam kanallarından biridir. Reklam türleri arasında en ilgi çekici ve karlı olan reklam modelidir. Google, video içeriği oluşturur ve YouTube'da ve Google ile iş ortaklığı yapan diğer sitelerde reklam yapılmasına izin verir. YouTube, video reklamların görüntülendiği ana yerlerden biridir. En çok kullanılan ikinci arama motoru olarak bilinen YouTube, reklam verenler için oldukça değerli bir platform. YouTube'da video reklam yayınlamak için mevcut bir YouTube hesabınızın olması gerekir. Reklam, diğer reklam biçimleri gibi Google Reklamları aracılığıyla yapılır.

Video Reklam Türleri Nelerdir?

1.Görüntülü Reklamlar (Display Ads)
Görüntülü reklamlar, kullanıcıların izlediği önerilen video listesinin altında, sağında ve üstünde görünür. Statik bir reklam türü olan video içi görüntülü reklamlar, diğer türlere göre daha ucuzdur. Düşük bütçeli markaların marka bilinirliğini artırması ve ilgili kitlelere ulaşması için iyi bir seçenek.

2. Yayın İçi Reklamlar (Trueview)
Yayın içi reklamlar, bir kullanıcı bir video izlediğinde görünen reklamlardır. Truview Ads'in temel amacı, reklamınızı görmenizi sağlamaktır. Bir reklam gösterildiğinde, tıklamalara ve dönüşümlere yol açabilir. Bu reklam modeli sayesinde kullanıcılarınıza hedefli bir şekilde ulaşabilir ve geri bildirimlerini alabilirsiniz. Yayın içi reklamlar için, kullanıcılara 5 saniye sonra atlama seçeneği sunulur. Fiyatlandırma, bir kullanıcı 30 saniye veya daha uzun süre izlediğinde belirlenir. Çoğu kullanıcının reklamları 5 saniyeden sonra atladığı göz önüne alındığında, bu, düşük bütçeli markaların gösterim elde etmek için kullanabilecekleri etkili bir reklam modelidir. Aynı zamanda yayın içi reklamları izleyen kullanıcılar da orijinal videoların izlenmesine katkıda bulunuyor. Dolayısıyla bu reklam modeli, YouTube hesabınıza orijinal görüntüleme sayısını getirir. Bir reklam verenin hedeflemesi gereken tek şey, kullanıcıları 5 saniye içinde etkilemek ve reklamlarının doğru kişilere ulaşmasını sağlamaktır.

3. Yer Paylaşımlı Reklamlar (Overlay Ads)
Bu, kullanıcıların sıklıkla gördüğü oldukça arzu edilen bir reklam türüdür. Statik afişler veya düz metin olarak görüntülenebilen yer paylaşımlı reklamlar, marka bilinirliğini artırmanın daha az güçlü ancak etkili bir yoludur.

4. Atlanamayan Video Reklamlar (Bumper)
Atlanamayan video reklam, kullanıcıya mutlaka gösterilmesi gereken bir reklam modelidir. Doğru strateji ile kullanıldığında performans açısından büyük dönüşümler sağlayabilir.20 saniyede toparlanabilen dikkat çekici bir mesaj hem marka bilinirliği hem de ilgili kitlelere ulaşmak için idealdir. Bumper reklamlar ise 6 saniyeye kadar süren ve kullanıcı tarafından atlanamayan reklam türleridir. Etkili kullanıldığında büyük dönüşümlere yol açabilir. Göz alıcı ve ikna edici bir mesaj 6 saniye içinde iletilmelidir. Bumper reklamlar öncelikle yeniden pazarlama stratejilerinde kullanılır.

5. Evrensel Aplikasyon Reklamları
Uygulama reklamcılığı için kullanılan bu reklam türü, Google'ın otomasyonu ile birlikte çalışır. Hedefi girmek gerekli değildir. Google, uygulama indirmelerini en üst düzeye çıkarmak için makine öğrenimi sistemlerine dayalı uygulamaları kullanıcılara sunar. Uygulamanızı Google Arama ve Görüntülü Reklam Ağları, Play Store, YouTube, Gmail ve diğer Google ortak sitelerinde tanıtabilirsiniz. Evrensel uygulama reklamları, dünyadaki en geniş kitleye ulaşan ve performansa göre fiyatlandırılan reklam türüdür. Google Play ve Google Ads hesaplarının birlikte kullanılmasını gerektirir. App Store için çeşitli araçlar geliştirilmiştir. Google Ads modelinde evrensel uygulama reklamcılığı, maksimum uygulama indirme sayısına ulaşılana kadar çalışır. Uygulama geliştiricilerin ve uygulamalı e-ticaret sitelerinin markasını dönüştürmek ve tanıtmak için en etkili reklam türlerinden biridir. Tüm bu Google reklamcılık modelleri, iyi tasarlanmış bir reklamcılık stratejisiyle birlikte kullanıldığında, marka bilinirliğini artırma ve dönüşümleri artırma gibi iş hedeflerine ulaşmada uzun bir yol kat edebilir. Belirlediğiniz hedefler için doğru reklam modelini seçerek hedef kitlenize ulaşabilir ve sonuçta performansınızı bir üst seviyeye çıkarabilirsiniz.

 


Hosting Billing System by WISECP
Top